Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2011 15:13 - Божи слуга или дявол в расо?
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3598 Коментари: 7 Гласове:
8

Последна промяна: 21.08.2011 15:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Неделя е. Ден за църква. Кой ще ни посрещне, ако решим да посетим божия храм? Дали агентите на Лукавия не са проникнали в дома Божи? По делата им ще ги познаете, е казано в Библията. Дяволът има за цел да отклони вярващите от вярата и бога. Значи тестът е ясен – избираме божи служител, разглеждаме делата му и преценяваме – привличат ли те миряните към Бог или ги отклоняват от него?

 

Причина за разследването: поведението на Българската православна църква през последните 22 години.

Повод за разследването: предложението на БПЦ да се забранят кукерските игри.

Обект на разследването: избран е на неслучаен принцип пловдивският митрополит Николай.

Времеви интервал на разследването: последните десет години.

 

Общи положения: България е светска държава. Основен закон на тази държава е Конституцията, а тя казва следното:

Чл. 1 (3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.

Чл. 13 (1) Вероизповеданията са свободни.

(2) Религиозните институции са отделени от държавата.

(3) Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.

(4) Религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели.

 image

Николай Пловдивски, известен още като Николай Методиев Севастиянов, мУтрополит Николай, дон Кихот от Ла.ма.на., Лимузинеца и други. Знеполски епископ и викарий на Софийския митрополит (2001-2007) и Пловдивски митрополит (от 2007).

Няма да се спираме на избора на дядо Николай за Пловдивски митрополит, нито на миналото му пред 2001-ва година. Имаме за цел да разгледаме единствено обществените му прояви след превръщането му в публична личност, доколкото именно те са, които въздействат на миряните и определят служба на бога или дявола.

Отношение към католицизма и сектите: През 2002 г., по време на тържествена служба в храма ‘Света Неделя’ за именния ден на патриарха, (Максим — 21 януари) на която е поканен и тогавашният папски нунций архиепископ Антонио Менини, свещеникът от храма поднася на архиепископ Менини стол встрани от царския трон като на височайш гост. Епископ Николай измъква предназначения за монсеньора стол и го принуждава да стои прав по време на литургията. По-късно същата година по време на посещението на папа Йоан Павел ІІ в България, при посещението му в храм ‘Александър Невски’, епископ Николай заедно с няколко свещеници влиза в светия олтар на храма, за да ‘не допусне влизането на еретик там’. В последствие няколкократно споделя тезата, че папата и кардиналите са еретици, а анатемата между двата клона на християнството е вечна и неотменима, като обединения на двете църкви е възможно само и единствено, ако западните еретици се разкаят и приемат православната догма. Като контрапункт на тези си действия по време на официалния обяд за встъпването си в длъжност като Пловдивски митрополит през 2007–ма година, дядо Николай разменя целувки с епископа на Софийско-Пловдивската католическа епархия монсеньор Георги Йовчев. И един цитат от самия митрополит: ‘Аз съм православен митрополит, аз съм избран от православното изпълнение - клир и христолюбиво паство, аз не съм избиран от католиците или протестантите, или мюсюлманите. Но, разбира се, помня повелята на свещеното писание, на светото Евангелие - доколкото е възможно живейте в мир с всички човеци. Така и аз ще постъпя към всички инославни и друговерни изповедания в моята епархия - ще постъпя най-напред канонично, догматично, но и не на последно място дипломатично.‘ Дипломатичността на дядо Николай е вън от всякакво съмнение, нали? Чудно как хиляди католици не се стичат при него, за да се отрекат от ерестта си?

Като казах ‘ерес’ – пловдивският митрополит забрани провеждането на семинар срещу сектите в подопечния му град Смолян. Същият семинар е проведен преди това във Варна, като реч при откриването му е държал самият Варненски митрополит Кирил. Лекторите са изтъкнати богослови, някои от които бивши преподаватели на самия пловдивски владика. Може би това трябва да се приеме за толерантност към сектите?

Религиозна толерантност дядо Николай е демонстрирал най-вече спрямо масоните (визирам опелото на Илия Павлов).

Дядо Николай е особено толерантен и към гръцкото православие – до степен да му отреди водеща роля в службите на Зографския манастир в Атон за сметка на българските свещеници.

Без съмнение волята на нашия Господ е единение на всички негови християнски чада, а воля на дявола е тяхното разединение. Поставяйки буквата на канона над смисъла на вярата, пловдивският митрополит едва ли служи на Бог!

 

Отношение към политиката: През 2007 г. отец Боян Саръев не получи благословия от Пловдивския митрополит, за да участва като кандидат за кмет на Кърджали в предстоящите местни избори. Дядо Николай се позова на канона на БПЦ, който не позволява участието на духовници в мирските дела на държавата. Интересно какво мисли светият старец за Митрополит Климент Търновски (Васил Друмев), изпълнявал на два пъти длъжността министър-председател на България. И дали щеше да е толкова стриктен към канона, ако нему предложеха да стане кмет на Пловдив? Ако отец Саръев беше станал кмет на Кърджали, това несъмнено щеше да е едно богоугодно дело с огромно значение за християнството и християните в Родопите. В такъв случай на Бог или на дявола служи дядо Николай?

‘Стига с тази евроинтеграция!’ – призова дядо Николай през 2008-ма в Кърджали. Разбира се, това не е намеса в светските дела, дори не е призив срещу Конституцията, която казва:

Чл. 4 (3) Република България участва в изграждането и развитието на Европейския съюз.

Не е намеса в светските дела и литийното шествие на дядо Николай през 2009-та година, с което изнуди пловдивския общински съвет да национализира изградения с дарителски средства параклис в ж.к. ‘Тракия’ и да го хариже на владиката.

Не е намеса и забраната от страна на дядо Николай на пловдивска сцена да се играе постановката ‘Лазар и Исус’ на режисьора Иван Добчев.

С делата си митрополитът отблъсква от църквата огромна част от паството си, което богоугодно дело ли е?

 

Отношение към моралните норми: Дядо Николай се обяви против съжителството без брак и Семейния кодекс, който ‘въвежда нова форма на съвместното съжителство – с други думи, блудството и прелюбодеянието се узаконява от българската държава и от закона’. На пръв поглед традиционно християнска позиция. Дали е такава обаче? В Светото писание навсякъде се говори за свещен съюз между един мъж и една жена, тоест за моногамия. Църковният брак е норма, привнесена по-късно. А ако отричаме съюза без брак, дали всъщност не подтикваме несемейните към полигамия и промискуитет? И не си ли противоречи пловдивския митрополит, забранявайки венчавките в събота. Едва ли това спомага особено за сключването на повече църковни бракове (тоест бракове пред очите на бога), при положение, че 60% от сватбите в България са именно в съботния ден? И дали светият старец няма да изтрещи дотолкова, че в скоро време да анатемоса всички, живеещи без брак или бракувани, но само пред очите на държавата? Вие, несключилите църковен брак, какво чакате? Тичайте дядо Николай да ви венчае, преди да ви е анатемосал! И пригответе няколко по-дебели пачки, защото светиня му не е хич евтин и за четирицифрени суми трудно си мърда пръстта, а пък за трицифрени – хич!

Пак според светиня му дискотеките са свърталища на бесовете и разврата, на пиянството и злото, а ‘Мадона и чалгата развалят българските младежи’. Пак те са виновни и за инцидента с кораба ‘Илинден’ в Охридското езеро, което е наказание свише за упадъка на народа. С последното изявление изуми и възмути дори мнозинството от църковния клир. Светиня му явно иска да ходим с вълнени роби и кожени сандали и да слушаме само Йоан Кукузел. Интересно, защо той не го прави. Защото дядо Николай е всичко друго, но не и пример за скромност. Има автопарк с размери на правителствения, дарени му от набожни миряни (оттук прякорите мУтрополит и Лимузинеца). И едва ли слуша Йоан Кукузел, когато го возят.

 image

На ръката си носи часовник, който струва колкото апартамент в малък град, а златото по него ще стигне да се позлати поне един от куполите на храм-паметника ‘Александър Невски’ (и то не най-малкия).

Пловдивският владика ревностно напада и гей-общността, Първо заклейми гей-парадите като паради на разврата в градовете, а после награди с ордена ‘Свети апостол Ерм’ кмета на Пазарджик Тодор Петков за приемането на текст в Наредбата за обществения ред в града, забраняващ публичното демонстриране и изразяване на сексуална ориентация на обществени места. Присъствалите се шегуват, че са гледали как ‘един пе***аст награждава друг пе***аст за борба с пе***астията’.

Отношение към образованието и имотите: Макар в други случаи да подкрепя ненамесата на духовенството в мирските дела, пловдивският митрополит е твърдо убеден, че мястото на духовенството в светските училища е задължително. Изучаването на вероучение трябва да е задължително. Напоследък се говори то да почне още от детската градина. Абсурд според владиката е и забраната за носене на религиозни символи в училище. И е прав. Не може държавата да забранява носенето на религиозни символи в училища, които са на издръжка на църквата. Само дето (каква изненада) такива училища няма. Няма и болници, сиропиталища, хосписи, домове за възрастни и болни хора на издръжка на църквата. Има само джипове, лимузини, манастирски и църковни имоти, дела срещу Съюза на българските архитекти, за да се отнеме от тях в полза на Църквата Творческата база на Международния съюз на архитектите в Горно Воден (оттук прякорът Дон Кихот от Ла.ма.на.). Дядо Николай великолепно олицетворява модерното течение в българската църква на ламтеж към имоти и скъпи притежания и връщане на нула от придобитите блага на обществото. Дали алчността и липсата на дела в полза на паството и прослава на бога, не са явен признак за служба на дявола?

Отношение към известни личности, традиции и символи: Пловдивският митрополит нарече Ванга и Петър Дънов пророци на Антихриста. Атаката срещу тези почитани и уважавани от повечето българи имена се ръководи именно от дядо Николай и е ни повече, ни по-малко основана на амбицията му да се покаже като истинският реформатор в БПЦ и да затвърди ролята си на водещ кандидат за престола на Негово Светейшество Българският патриарх Максим. Можем само да се надяваме, че в тази предстояща борба ще надделее разумът и везните ще се наклонят в полза на Негово Високопреосвещенство Варненският и Великопреславски митрополит Кирил. Конкретно атаката спрямо баба Ванга е твърде жестока спрямо покойницата, която беше дълбоко набожна, построи със свои средства божи храм и през годините на комунизма беше сред малкото символи на вярата в страната. Учителят Дънов също не отрича християнството, напротив – в основата на неговото учение и Върховен ръководител на Великото всемирно братство е Христос. От горното следва, че в голямата си част следовниците на Дънов и отнасящите се с почит и уважение към паметта на баба Ванга са християни и клеймото, поставено от дядо Николай и следовниците му върху тези велики българи, отклонява мнозина от църквата и вярата. Което, както многократно подчертахме, е именно исконната цел на лукавия.

Интересно каква позиция би заел светиня му по отношение погребението мощите на цар Калоян (еретик според неговите схващания) в църквата ‘свети четиридесет мъченика’ във Велико Търново, както и позицията му по отношение кандидатурата за президент на България на еретичката Меглена Кунева?

Дядо Николай скочи и на кукерските игри. Той и кликата му ги разпознаха като езически ритуал в чест на римския бог Сатурн и призоваха кметовете да не поощряват тази традиция. Чудно защо не ги анатемосаха за еретизъм, тях и всички посещаващи или участващи в кукерски игри! Следващи в списъка са мартениците, великденските яйца (освен червените), курбаните за здраве и всичко друго, което светиня му разпознае като нехристиянско и езическо.

Християнската църква е известна с толерантността си и способността си да абсорбира езическите и нехристиянски обреди, като ги модифицира в такива, приемливи за нея. Не виждаме подобна толерантност в светиня му и неговата клика!

Смиреност и уважение към паството: През 2006 г. епископ Николай подаде оставка (неприета) от поста викарий на Софийския митрополит, като протест срещу приетото решение на Светия синод, православните епископи да предоставят писмени доклади за своята дейност. Светиня му още тогава се е считал за недостижим и недосегаем. И е смятал, че дължи отчет единствено на Бог и в никой случай на миряните или висшия клир. Нищо че БПЦ е юридическо лице, има устав, правила и прочее, тоест не е неидентифициран субект, неподлежащ на отчетност и отговорност. Дядо Николай обаче е именно такова лице. Когато ядосан от събитията (и най-вече, че неговите виждания за проекто устав не срещат одобрение) на Шестия Църковно-народен събор, той напусна демонстративно събора и в последствие беше порицан за това си действие в Решенията на Събора, той първо се направи на неразбрал, защо е наказан, а после се и оплака, че подобен събор няма властта да го порицава. Нищо, че Църковно-народният събор е по същество най-представителният орган на православието. С това си изявление митрополитът обиди неизмерно миряните и нисшия клир и настрои огромна част от паството срещу себе си, а оттам и срещу църквата, чийто представител той се явява. А за миряните отчуждението от църквата е пагубно, защото дори да пазят религията си, те се нуждаят от църквата и духовенството, за да тълкуват правилно каноните на вярата.

Ръката на лукавия, водеща Николай Севастиянов в ‘духовните’ му дела, трябва да бъде отсечена!

Но не само християните сме ощетени от дейността на този ‘свещенослужител’. В България православното духовенство е на държавна заплата, плащана от данъците на всички български граждани. Отказът от отчетност и поставянето над обикновените граждани, които сме негови работодатели, е обидно за всеки един, бил той православен, католик, мюсюлманин, евреин и прочее. Това е обида към човека като божие творение и позор за религията и вярата.

 

Дайте мнението си по въпроса:

+ Поведението на Николай Севастиянов е неприемливо

- Дядо Николай е светъл пример за всички вярваши




Гласувай:
8



1. cecka1504 - Да ме анатемосва който иска. Има кой ...
21.08.2011 16:20
Да ме анатемосва който иска. Има кой да съди, не дядо Николай и всичките му колеги. Те също ще бъдат съдени. Най-малкото като търгаши.
За да вярваш в Бог и да се молиш, не е необходим храм и свещеник.
Поведението му е неприемливо, естествено, както и на много като него.
цитирай
2. locke - Абсолютно съм съгласен!
21.08.2011 16:26
cecka1504 написа:
Да ме анатемосва който иска. Има кой да съди, не дядо Николай и всичките му колеги. Те също ще бъдат съдени. Най-малкото като търгаши.
За да вярваш в Бог и да се молиш, не е необходим храм и свещеник.
Поведението му е неприемливо, естествено, както и на много като него.

Аз си имам икони у дома и вяра вътре в мен! мУтрополит не ми трябва!
цитирай
3. cecka1504 - Даже и икони не са необходими. Вя...
21.08.2011 16:42
Даже и икони не са необходими. Вярата е достатъчна :)!
цитирай
4. locke - Така е, но аз харесвам моите :)
21.08.2011 16:49
cecka1504 написа:
Даже и икони не са необходими. Вярата е достатъчна :)!

И свещичка си паля, като се моля :)
цитирай
5. cecka1504 - Предлагам да предложим на дядо ти ...
21.08.2011 21:49
Предлагам да предложим на дядо ти Николай да зачисли на всяко новородено по един свещеник, за да го въвежда в тайните на християнството още както си е в пелените.
цитирай
6. locke - Що, бе, Цецке?
21.08.2011 22:23
Вашите дечица не са ли вече готови за въведение в религията? Щом мюсюлманчетата учат молитви, от малки, зашщо православните да им отстъпваме? Аз предлагам още по-радикално действие - до всяка бременна по един поп, да пее псалми и да облъчва детето още в корема на майка му!
цитирай
7. hristiqnskaprosveta - Правилно...
23.10.2021 08:33
Правилно е постъпил митрополит Николай. Не бива по абсолютно никакъв начин да се допуска влизането на еретик или отпаднал от християнството сектант, да влиза в сещения давир (олтар), както и да служи с последните останали на земята християни - православните. Не бива да се допуска еретик или разколник да седи на трон, дори и ако е само гост. Еретиците стоят прави и винаги в поклон пред войните Христови - православните Хора! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119521
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив